جریان شناسیجریان شناسی سیاسیشمال آفریقا

مروری بر فعالیت‌های زنان اخوانی؛ انقلاب ما هرگز شکست نخورده!

پریسا رضایی – مدیر میز اخوان‌المسلمین شعوبا

11 سال از انقلاب 25 ژانویه مصر میگذرد و اکنون برخی از اعضای برجسته اخوان المسلمین در زندان و برخی دیگر در تبعید هستند و رژیم مصر اقدامات سرکوبگرانه‌ای را علیه انقلابیون و جریانات اسلامگرا اعمال کرده است که عملا مانع از هر گونه اقدام مردمی ملموس و برجسته شده است.
در سال‌های اخیر پس از بیداری اسلامی، بین ما و فعالان و جوانان اخوان المسلمین، اختلاف نظرات و سوء تفاهمات در رابطه با مسائل و موضوعات مختلف کم نبوده و یکی از عوامل آن، فراهم نکردن باب گفت و گوی مستقیم است تا حرف‌های یکدیگر را بشنویم و از زاویه دید یکدیگر نسبت به مسائل فکری، سیاسی و اجتماعی مختلف آگاه شویم.
از این رو گفت و گویی با یکی از فعالان جنبش اخوان المسلمین مصر داشتیم. اسماء شکر، عضو حزب الحریه والعداله (آزادی و عدالت) و سخنگوی جنبش زنان ضد کودتا مصر است. خانم شکر از پژوهشگران و فعالان رسانه‌ای مصری است که به طور مستقیم در جریان انقلاب ژانویه ۲۰۱۱ و همچنین اعتراضات به کودتای السیسی فعالیت داشته و بعد از کودتا به دلیل فشارهای شدید دولت کودتا بر جریانات فعال در انقلاب و اسلامگرایان، همراه همسر و سه فرزند خود از مصر به استانبول و بعدها نیوزلند مهاجرت کرده است.

فیلم این گفتگو تقدیم شما می‌شود:

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا