مستندمکتب انقلاب

مستند «اسلام در برابر اسلام»

 «گمان نکنید که تهمت وابستگی و افترای بی دینی را تنها اغیار به روحانیت زده است، هرگز، ضربات روحانیت ناآگاه و آگاه وابسته، به مراتب کاری تر از اغیار بوده و هست. در شروع مبارزات اسلامی اگر می خواستی بگویی شاه خائن است، بلافاصله جواب می شنیدی که شاه شیعه است! عده ای مقدس نمای واپس گرا همه چیز را حرام می دانستند و هیچ کس قدرت این را نداشت که در مقابل آن ها قد علم کند. خون دلی که پدر پیرتان از این دسته متحجر خورده است هرگز از فشارها و سختی های دیگران نخورده است… طلاب جوان باید بدانند که پرونده تفکر این گروه همچنان باز است و شیوه مقدس مآبی و دین فروشی عوض شده است. شکست خوردگان دیروز، سیاست بازان امروز شده اند.»
این بخشی از منشور روحانیت حضرت امام خمینی(ره) است. ایشان اسلام این جریانات را به «اسلام آمریکایی» تعبیر می کرد؛ جریاناتی که نه تنها در برابر ظلم و غارتگری استعمارگران بین المللی مقابله نمی کردند، بلکه به یاری آنان نیز می شتافتند و در عوض به دشمنی با برادران دینی خود می پرداختند به مردم خود ظلم می کردند و برای آمریکا و اسرائیل نوکری. آنهایی که رحماء علی الکفار بودند و اشداء بینهم!.
بنابر این گزارش، مستند «اسلام در برابر اسلام» برای تبیین این دغدغه مغفول حضرت امام(ره) توسط مجله الکترونیکی اخوت ساخته شده است.
دغدغه ای که رهبر معظم انقلاب نیز در بخشی از بیانات خود در مراسم بزرگداشت ارتحال حضرت امام(ره) بدان اشاره کردند: «امام رحمه الله همواره افرادی را که قائل به جدایی جامعه و رفتار اجتماعی انسان ها از دین بودند در کنار افرادی قرار می دادند که به دین نگاه عقب افتاده و متحجرانه و غیرقابل فهم برای انسان های نواندیش داشتند.»
ایشان با اشاره به حمایت های آمریکا و اسرائیل از این جریانات تأکید کردند: «در مکتب فکری امام رحمه الله، اسلام آخوندهای درباری و اسلام داعشی از یک طرف و اسلام بی تفاوت در برابر جنایت های رژیم صهیونیستی و آمریکا و چشم دوخته به قدرت های بزرگ از طرف دیگر، هر دو به یک نقطه می رسند و هر دو مردود هستند.»
در مستند «اسلام در برابر اسلام» به چند نمونه از نمادهای اسلام آمریکایی اشاره شده است؛ اولین نمونه محمدرضا شاه پهلوی است که در عین پیگیری منافع آمریکا و اسرائیل، به زیارت امام رضا(ع) می رفت و مناسک حج را به جای می آورد و به زیارت بیت المقدس می رفت. همو که عده ای مخالفت با او را خیانت به تشیع می دانستند.
در بخش دیگر این مستند، به الهام علی اف رئیس جمهور شیعه آذربایجان اشاره می شود که رسما با اسرائیل ارتباط برقرار می کند و جشنواره همجنس گرایان را در کشورش برگزار می کند اما در عین حال به زیارت خانه خدا می رود و به مناسک ظاهری دینی می پردازد!
پس از آن به پادشاه عربستان سعودی پرداخته می شود که رسما ژاندارمی آمریکا را در منطقه به عهده دارد و در عین حال بر خود عنوان «خادم حرمین شریفین» گذاشته است.
در بخش دیگری از این مستند به پادشاه اردن اشاره می شود که خود را مدعی حقوق اهل سنت و تولیت قبله اول مسلمین می داند ولی از ارتباط و همکاری با صهیونیست های اسرائیلی ابایی ندارد.
در این مستند با تکیه بر دیدگاه های امام خمینی(ره) تفاوت های اسلام ناب و اسلام آمریکایی مورد بررسی موردی قرار گرفته و به تبیین رویکرد ایشان در جایگزینی دوگانه «اسلام ناب ـ اسلام آمریکایی» به جای دوگانه «شیعه ـ سنی» پرداخته می شود.
این مستند را در زیر می توانید دانلود و مشاهده کنید:

دانلود

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا