تحلیل مسائل روز

حاج قاسم را تحریف نکنید!

او مطرح ترین و فعال ترین چهره بین المللی انقلاب اسلامی بود و این افتخار را یافت که مستقیما توسط خود آمریکایی ها به شهادت رسید. همین دو ویژگی کافی است که به کلیه اقدامات مربوط به تکریم و تشییع و توصیف او را جهت بدهد.

علیرضا کمیلی

از دیروز دهها نفر از کشورهای مختلف جهان با من تماس گرفته و عرض تسلیت داشته اند بعد با کمال تعجب می بینم که صاحبان اذهان بسیطه و عقول متوسطه بنحوی حاج قاسم را مطرح می کنند که گویی همان شهید کاظمی است و در یک سانحه هوایی به شهادت رسیده است!

کاری به قالب‌های فعالیت یا ایده های میدانی ندارم ولی نادیده گرفتن وجوه تمایز این شهید عزیز یک تحریف آشکار اوست. آری او هم یک شهید انقلابی و ولایی بود ولی وجه تمایزهای دارد که شهدای بزرگ دیگر نداشتند.

او مطرح ترین و فعال ترین چهره بین المللی انقلاب اسلامی بود و این افتخار را یافت که مستقیما توسط خود آمریکایی ها به شهادت رسید. همین دو ویژگی کافی است که به کلیه اقدامات مربوط به تکریم و تشییع و توصیف او را جهت بدهد.

آرمان حاج قاسم آزادی فلسطین و قدس بود و از همین رو است که از دیروز دهها فلسطینی عزادار او شدند. پیام هایی همراه با اشک و ناله از فلسطینی ها به دست من رسیده که دل را آتش می زند. شاید هیچ کس به اندازه آنها او را شهید امت اسلامی و شهید راه ازادی اقصی نداند چنانچه فرماندهی شاخه قدس سپاه هم نشانگر آن بود.

او به همین اندازه هم در افغانستان مظلوم و کشمیر مجروح و بوسنی و هرزگوین و پاکستان و عراق و حتی جنبش های آزادی بخش اروپا و آمریکا محبوبیت داشت چرا که نماد عزت و مقاومت در برابر استکبار بود.

او در دوره ای ثابت کرد که تنها راه موجود در شرایط کنونی جهان، سر خم کردن نیست که همه سران نظامی و سیاسی جهان باور داشتند نمی توان در مقابل این قدرت ها ایستاد و ما مجبور به همراهی با مستکبران هستیم.

او قطعا در شکستن هیمنه اسرائیل از سال 2000 تا جنگ 33 و 22 و 8 روزه نقش مستقیم بازی کرده است و این یعنی که او عامل اصلی تغییر معادله از ذلت به عزت و بعبارتی مجری ارزش‌هایی بود که امام گفته بود.

بعلاوه او یک مربی بزرگ بود. او اینک هزاران جوان شیردل آماده جهاد را از کشورهای مختلف تربیت کرده و آیا این حجم کار به جز برکت برای یک نفر معنای دیگری دارد؟! پس بیاییم حاج قاسم واقعی را روایت کنیم نه شهیدی موهوم در ذهن مان را…

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا